海外転々としてるけど、やってることは特に日本と変わらない

沢山歩いて、お家を見つけて、人と出逢って、ご飯を食べて、仲良くなったり、恋をして、寝るだけ

カナダの母の日

こんにちは、りおです。
 
今日は母の日ですね。カナダではピンクが母の日の象徴らしくどこもピンク一色です。
そんな今日はトロントの野球場に来ています。
一緒にいるのは、ルームメイトとそのお母さんと彼氏さん。ちょっとおかしな組み合わせですよね。でもお母さんがチケットを用意してくれたので、遠慮なくついてきました。
 
一番の衝撃はhow are you から会話が始まらないこと、ネイティブとは教科書通りには行きません。とほほ。なんなら訛りと速さでなにを言われたのか少し考えないと分かりませんでした。
 
母の日の球技場はピンク一色、選手もピンクのスニーカーに手袋もピンク、なんならバットもピンクでした。
 
フードコートにはpizza slice と書かれた顔よりも大きいピザと思ったよりも小さいホットドッグが売られています。
飲み物の大きさもとっても大きい。値段はそれなりだけど、日本人からしたらこんなに大きいもの食べられると思うと安いと感じ安いのではないでしょうか。
 
私はペペロニを注文しました。意外とピリ辛でしたがいい感じに油っぽくてとっても美味しいです。イタリアのピザと比べると本当にオイリーでチーズの量が違い癖になります。
 
私は野球は全く分かりません。 でも、前から4列目のフィールドに近い場所でこんなに近くで選手を見るのは初めてなので、ドキドキしました。強ければビジュアルは関係ないんですかね、選手の肩までかかるドレッドヘアーがそれを象徴しているように感じます。
 
海外で良く感じることなのですが、本当に仕事に関してビジュアルは関係ないんだなと思います。私の知り合いには弁護士やお医者さん、エンジニアの方でも、大きな刺青を入れている方々がいます。私が刺青について質問すると
刺青が仕事の邪魔になるの?
 
と本当に不思議そうな顔で私に質問が返しをしてきます。そうですよね、なんならスーツ着るし見えませんよね。 おかしな質問をしたというも恥ずかしく思います。
 
認識の問題ですが、シンプルにかっこいいと思いませんか。見た目ではなく、求められるのは自分の力だけっていうのは。
ヨーロッパもアメリカと同じ様な認識だった気がします。ちなみに私の英語の先生は胸元から手首までかっこいい刺青が入った優しくて頭のいいイタリア人でした。
 
とはいえ、母親から見て今の自分はどう見えているんですかね。仕事が出来ても出来なくても、これだけは別問題。
いつも支えてくれてありがとうございます、お母さん。
 
Hallo
This is Rio .
Today was mother’s day . What did you guys do for your mother ?
did you know that pink is for mother’s day collar r in Canada . like valentine’s day in japan . So there is a lot of pink collar’s advertisement on street or inside of building . That view was so pretty .
At mother’s day , I went baseball game with my roommate and her boyfriend and her mother . I know that was quite strange . Why was I here ? Because her mother invited me to come . Actually I was super happy .
when I meet her mother at the first time , I was so shocked . Because she didn’t say “how are you “ oh my native … I knew it . everything is not going on by English book which I learn at school . I needed to understand 5 second what she said to me .
 
“****Nice to see you lovey ”
 
In baseball game , every things were pink !! baseball player were wearing pink shoes , globe , baseball bat even though . Which is cool .
And food !! Every foods are so big . You know japan is small . So everything is small …. Pizza .hot dog drink . Wait , but , hot dog isn’t so big which I expect . i thought super big …! let’s talk about pizza . It is very oily . Not like Italian pizza . However I do love oily pizza …
What I like about sport player is looking . They will be able to have tattoo , long hair , whatever they want . What you need is pawer . It’s very simple . look at Japanese sport player , you will know what I’m talking about . we care about looking too much . I do not think this is necessary .
We think tattoo is for bad person , long hair is not for sport player .
No , what is important is pawer , skill , what you can do .
do you know if you have tattoo , you can not enter pool , hot spring , get good job . i want to change this stupid Japanese mind . Because I know that you guys do like japan and expect that Japan is good county .
I will do my best to live up to your expectations .
 
by the way, can your mother accept how you look now ?
 
I appreciate that my mother accept every thing .